loading...
advertise
farid بازدید : 15 چهارشنبه 30 مرداد 1398 نظرات (0)

 

سئو؛ کارآمدترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

 

 

سئو؛ کارآمدترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

سئو؛ کارآمدترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو، برگرفته از ترجمه لغوی آن Search Engine Optimization است. ولی واقعاً سئو چیست و آیا شخصی به جز تیم مهندسان و طراحان الگوریتم های موتورهای جستجو مانند Google و... می تواند به آن دسترسی پیدا کند؟

ما می خواهیم در این مقاله به مواردی اشاره نماییم که به شما در شناخت صحیح از سئو کمک نماید و واقعاً بدانید چرا کسب و کار شما در دنیای امروز که فضای دیجیتال به دنیای واقعی همه ما تبدیل شده است به سئو نیاز دارد. برای همین منظور بر مبنای مسئولیت اجتماعی "امپریال برند" در افزایش سطح و توانمندی دانشی کسب و کارهای اینترنتی، این مقاله جذاب را برای شما تدارک دیده ایم. پس با ما همراه باشید.


 

آنچه در این مقاله می خوانید:

 

 

 

 

درباره نویسنده مقاله

من محمدحسین مهریزدان، دانش آموخته دکتری بازاریابی و سخنران حرفه ای در حوزه بازاریابی و برندینگ و از اساتید مدیریت صنعتی ایران، هستم. سال هاست که زندگی خودم را وقف آموزش و بهبود شرایط بازاریابی کشور عزیزم ایران کرده ام و به بسیاری از سازمان ها و موسسات ایران کمک نموده ام تا بهترین شیوه را در استراتژی های بازاریابی خویش ترسیم نمایند.
بالغ بر هزاران ساعت آموزش در حوزه دیجیتال مارکتینگ را در رزومه خویش دارم و همیشه خودم را متعهد به ارتقای دانش در این حوزه می دانم.دوره های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال بسیاری را برگزار کرده ام. "امپریال برند"شرکت بازاریابی و برندینگ دیجیتالی است که من افتخار آن را دارم به عنوان ریاست هیئت مدیره آن به طراحی و راه اندازی کسب و کارهای دیجیتال بر اساس المان ها و پارامترهای هویت برند و ارزش گذاری شده بر اساس الگوریتم های بهینه سازی شده جهت موتورهای جستجو برای بسیاری از کسب و کارهای این مرز و بوم فعالیت می نماید.
شرکت "امپریال برند" مفتخر است که حتی در زمینه برنامه نویسی در جهت طراحی سایت، به عنوان شرکتی مبتکر با استفاده از CMS اختصاصی خود، این مهم را برای کسب و کارها و مشتریان خویش به انجام برساند. 
این مقاله را با همکاری مدیریت تیم تولید محتوای امپریال، فرید الهی دوست داشتنی و عزیز برای ارتقای سطح دانشی شما در جهت بهینه سازی موتورهای جتسجو و سئو، نوشته ایم و مطمئن هستیم که برای علاقه مندان این حوزه بسیار می تواند مفید باشد.

 

 

۱- سئو چیست؟

اجازه دهید یک راست برویم سر اصل مطلب و تعریف ساده سئو (SEO) را به شما بگویم. کلمه SEO از کنار هم قرار دادن حروف اول کلمات Search Engine Optimization گرفته شده است. Search Engine Optimization یعنی "بهینه سازی برای موتورهای جستجو "بهینه سازی موتورهای جستجو، به مجموعه‌ای از تاکتیک‌ها و دستورالعمل‌ها گفته می‌شود که اگر به‌درستی انجام شوند منجر به بهتر شدن جایگاه سایت در موتورهای جستجو (به خصوص گوگل) و افزایش بازدید سایت و هدایت ترافیک بیشتر می‌شوند.

 

طراحی سایت و طراحی وب

سئو

مشاوره تبلیغاتی و برندینگ 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

۲- چرا به سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) نیاز داریم؟

قبل از آنکه بخواهیم به مفهوم سئو بپردازیم، باید یکی از اصول راه اندازی کسب و کار را با شما در میان بگذارم که مفهومی عمیق است. از آنچه برای شما می تواند ارزش های بسیار ایجاد کند به شرط آنکه این مفهوم را به درستی درک کرده باشید، آنگاه متوجه می شوید که طراحی پلت فرم کسب و کار دیجیتالی (کسب و کار اینترنتی) چرا به این اندازه به مفهوم بهینه سازی موتورهای جستجو و یا همان سئو وابسته است.

در هر کسب و کاری، چه دیجیتالی و چه آفلاین، شما باید بدانید مفهوم ایجاد و یا همان طراحی ارزش و استراتژی توزیع و اطلاع رسانی در بازار هدف چیست؟ ارزش پیشنهادیبرند از درک این سه مفهوم بر می آید:
  • درک ارزش های شرکت و سازمان
  • درک ارزش های مشتریان
  • درک ارزش های همکاران

اگر هر سه این ارزش ها را به مانند یک دایره تصور کنیم نقطه بهینه این اثر گذاری به صورت شکل زیر می شود:







 

همانطور که در این شکل مشاهده می نمایید نقطه اشتراک این سه ارزش است که موجب شکوفایی یک کسب و کار می گردد، برای اینکه این موضوع به درستی برای شما روشن شود برایتان یک مثال می زنم و بعد آن را به موضوع اصلی بحث که سئو است، ارتباط خواهم داد.

 

ارزش مشتری چیست؟

همان مسئله اصلی مشتری است که شامل خواسته ها، انتظارات، دغدغه ها و آرزوهای او می شود. همان چیزی است که به دنبال آن می گردد و شما به عنوان صاحب کسب و کار باید بتوانید در لحظه مناسب تصمیم خرید یا برآوردن نیاز، خود را به او برسانید.

اگر مشتری به دنبال یک محصول به طور مثال یک هارد دیسک می گردد که بتواند خواسته او مبنی بر ذخیره سازی مناسب اطلاعات او به همراه امنیت بالا را داشته باشد و علاوه بر آن سبک و قابل حمل باشد و از نظر کیفی سطحی مطلوب و مناسب را داشته باشد که او بتواند به ساده ترین روش و شیوه به اطلاعات مورد نیاز خویش دست یابد و موجب هنگ کردن کامپیوتر او نشود و شاید علاقه مند باشد که ضد ضربه و زیبا نیز باشد.

یعنی ویژگی هایی از محصول که موجب ایجاد آسایش و آرامش او می شود و او می تواند به وسیله هاردی که خواسته های او را پاسخ می دهد، به انجام امور شخصی و کاری خویش بپردازد. این سطح همان ارزشی است که مشتری از شما می خواهد و در مجموع اگر بخواهم بگویم ارزش مشتری چیست و چه چیزی می تواند در لحظه صفر تصمیم خرید (یا همان ZMOT است که در قسمت های بعدی بیشتر به شما معرفی خواهم کرد.)
به او کمک نماید که تصمیم بهتری را بگیرد و به شما کمک نماید که از میان جایگزین ها و دیگر رقبایتان، شما باشید که مورد انتخاب خریدار قرار می گیرید این جمله کاملاً بیان کننده این موضوع می باشد:
"امروزه هیچ مشتری به خاطر آنچه ویژگی های محصول و یا مزیت های برند شما است از شما خرید نخواهد کرد بلکه به خاطر ارزشی است که از شما دریافت می کند و یا او اینگونه در ذهن خود این مورد را بررسی می کند که با استفاده از محصول شما چه ارزشی به او اضافه خواهد شد."

حال می توانید تجسم نمایید که موضوع اصلی بحث ما در دنیای دیجیتال چیست؟ ارائه ارزش های سطح بالاتر مورد انتظار مشتری به شیوه ای چابک تر و راحت تر. چون این شما هستید که باید به او کمک نمایید:
  • با شما زیباتر شود
  • با محصول شما راحت تر زندگی کند
  • جوان تر بماند
  • به ارزش های فرزندان خویش کمک نماید
  • زمان کمتری را بابت کارهایی که قبلاً بسیار زمان می برد، مصرف نماید و...
و اگر شما در زمانی که مشتری به دنبال رفع خواسته خویش است، در دسترس او نباشید؛ این یعنی از دست دادن فرصت و از دست دادن سهم از بازار. این همان چیزی است که در دنیای دیجیتال شما باید بتوانید در حوزه کسب و کار خویش به اِلمان های هویت برند خود نگاه ویژه ای داشته باشید تا برای مخاطبان بازار هدف قابل درک باشد و بتوانند با مقایسه ارزش های موجود با ارزش های تعریف شده خویش، شما را انتخاب نمایند و علاوه بر این برای پیدا کردن شما کمترین فاصله و زمان را داشته باشند که این همان مفهوم سئو و یا از طرف موتورهای جستجو، بهینه سازی است .
که شما برای مخاطبان تان ایجاد کرده اید و آن ها با الگوریتم های خویش به بررسی میزان ورودی و ترافیک سایت، زمان حضور در وب سایت و بازگشت مجدد به وب سایت شما از طرف مخاطبان به شما امتیاز خواهند داد و اجازه می دهند که شما در صفحه های اول حضور داشته باشید و رتبه های بالاتری را کسب نمایید. 

این کار برای موتورهای جستجو به مانند این است که این موتورهای جستجو، صاحب یک مال و یا پاساژ تجاری بزرگ هستند که به خوبی می دانند که طبقات اول و همکف بیشترین میزان ورودی یا همان احتمال درآمد بالاتر را دارند. پس قیمت این مغازه ها گرانتر از سایر بخش های آن پاساژ است. رتبه های اول موتورهای جستجو نیز مانند این مغازه ها است که برای موتورهای جستجو می توانند از اجاره یا فروش آن ها مبالغ بسیار بالایی را دریافت نمایند. پس حاضر نخواهند شد آن را به هر برند و هر کسب و کاری بدهد و علاوه بر آن رقابت برای حضور در این املاک بسیار بالاست. پس به دست آوردن آن می تواند بسیار اهمیت داشته باشد ولی مهمتر از آن ماندگاری در این رتبه هاست. 

اینگونه خواهد بود که شما می توانید برای برند خویش، صدای برند را ایجاد نمایید و موجب افزایش اعتماد در مخابین خویش بشوید و این امر به مخاطبان بازار هدف کمک می نماید که شما را به دیگران نیز معرفی نمایند. البته در صورتی که به وعده برند خویش و یا همان Brand Promise خویش پایبند باشید و موجب گردید که مخاطبان بازار هدفی که بعد از استفاده از کالا و خدمات شما به مشتریان شما تبدیل شده اند.
دقیقاً باید بتوانند میزان ارزشی که از شما به دست آورده اند را لمس کنند و اگر این مهم اتفاق بیافتد، آن ها به شما کمک خواهند کرد که هزینه های سربار بازاریابی خویش را کاهش دهید و فاصله تان را با مشتریان احتمالی خویش کمتر نمایید و این اساس و پایه دیجیتال مارکتینگاست. فکر می کنم اکنون بدانید چرا سئو برای شما و کسب و کارتان مهم است و نقش مهم آن را در استراتژی های دیجیتال مارکتینگ درک نمایید.
برای مطالعه ادامه مقاله لطفا به لینکهای ابتدای مقاله رجوع نمایید
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 50
  • بازدید سال : 203
  • بازدید کلی : 303